onzegrotereis.reismee.nl

Sandakan en Sukau

lieve allemaal,

eergister vertrokken we 's ochtends om 6 uur met de taxi van het hotel naar het vliegveld van Kota Kinbalu.Joepie we gingen weer vliegen! In minder dan een uur kwamen we aan in Sandakan. Daar stond een taxichauffeur met een briefje waarop stond: Frans van Bergen. Dat was grappig!
Hij bracht ons naar een heel mooi jungle hotel. De wc en de douche zijn buiten. Vanaf het balkon kijken we naar beneden de jungle in. We horen de hele tijd dierengeluiden. De volgende dag gingen we echt de jungle in , naar Sukau. 2 uurtjes van Sandakan. Dit dorpje ligt aan de rivier: Kinabatangan. We gingen in een bootje de rivier op, op zoek naar wildlife. En dat hebben we gezien!!! slingerende neusapen, makaken, een zwart met gele slang en de pygmy olifanten. Vanuit ons bootje(een paar meter afstand) zagen we de olifanten spelen en wassen in de rivier. Wow!!!!!! Er was ook een kleintje bij, HEEL LIEF! 's avonds gingen we weer de rivier op op zoek naar krokodillen maar we hebben er geen gezien. Gelukkig maar voor papa want die vond het een beetje eng!!! De volgende ochtend zaten we om 6 uur alweer in de boot en hebben we nog een paar neusapen gezien. Toen weer terug naar ons vorige jungle hotel waar we 's middags naar Sepilok gingen. Dit is een centrum waar ze wees orang oetans opvangen om ze later weer in het wild te zetten. Het was super leuk want er was gelijk een orang oetan die voor ons uitliep op het paadje.We konden ze gewoon aanraken maar helaas mcht dat niet. We zagen nog een moeder met een babytje aan haar buik hangen. Wat een mooie en lieve dieren! Nu weer zwetend aan de rijst. Morgen slapen we nog een nachtje in een hotel in het stadje Sandakan. En de dag daarna vliegen we naar Kudat. Yes weer lekker zwemmen! nu nog even nagenieten van ons jungleavontuur. Doei!

Idet, Ines en Bo!

Milena

Hallo liefjes,
Wat een leuke foto's en verhalen allemaal. Helemaal die foto met ties en de olifanten op de achtergrond!! Jemig dat vergeten jullie nooit weer lijkt me. Wij zien olifanten altijd alleen maar vanuit onze muffige sofa's, maar jullie vanaf een avontuurlijk bootje.. Is toch anders..;-)en wat moet dat bijzonder zijn om zo hoog in de bomen te slapen..durven jullie dan s nachts wel te poepen?? ;-) wij hebben het hier inmiddels weer even wat rustiger, maar wat is het druk geweest. Van festival naar festival en er komen nog steeds veel aanvragen binnen, dus voorlopig nog genoeg werk. En hier al de hele zomer fantastisch weer, dus dat voelt met alle festivals die we doen toch een beetje als 'vakantie' zal wel weer afkicken worden straks voor ons, maar voor jullie ook lijkt me zo.
Nog veel plezier schatten en kom veilig terug, al die nare vliegtuig verhalen..
Dikke knuffels!!!!
Milena, Daan, Mischa en Zoƫ